zondag 19 juli 2009

Een paar uur voor vertrek.

En daar zit je dan, Tas ingepakt, videomateriaal 100 keer gecheckt. alle lijsten doorgenomen en geprint en maar zenuwachtig doen of je wel de goede spullen bij je hebt.
Heb ik wel genoeg cadeautjes voor mijn buddie en de kinderen, moet ik nog oefenen om mij een beetje verstaanbaar te maken. Pak mijn boekje, chinees voor beginners en leg het gelijk weer weg, geen geduld voor nu. Dan maar in het vliegtuig, moet me toch 10 uur bezighouden. Als nood kan ik altijd gebruik maken van mijn Iphone waar een teleac curcus "Chinees" opstaat. Allerlei dingen spoken door mijn hoofd. Wat ga ik daar aantreffen, hoe erg is het momenteel met de overstromingen, wat voor ravage gaan we aantreffen na de aardbeving, hoe gaat het met de wederopbouw en hoe zijn de mensen eronder, hoe erg is de cultuurshock voor mij, die nog nooit in China is geweest en zeker nog niet in een rampgebied. En hoe gaan de mensen reageren op een blonde met sproeten en blauwe ogen. En vooral mogen we alles filmen en fotograferen of worden we toch beperkt in ons maakproces. Allemaal vragen en gedachtes waar ik het antwoord niet van weet en waar ik allemaal achter ga komen de komende twee en halve week. Een paar dingen weet ik zeker, deze trip wordt een gigantisch avontuur met heftige, maar zeker ook leuke, ontroerende en mooie momenten. Ik heb er ontzettend veel zin in en hoop dat ik veel verhalen en materiaal kan verzamelen voor de film die ik samen met Dominique en de filmploeg ga maken. Ik laat alles maar over me heen komen en houd jullie zeker op de hoogte van mijn belevenissen en avontuur in Sichuan.

2 opmerkingen:

Tjitte Meijer sr zei

hoi meiske, beetje bekomen van de vliegreis succes met het filmen dikke kus tjitte en hanneke

Unknown zei

Hoi zusje, Ik hoop dat alles goed verloopt daar. Een hele dikke kus vanuit 't dorpje scheveningen. Ik ga vandaag weer lekker (wind)surfen!
-XXX-

Een reactie posten